Durerea de spate apare in urma prea multor ore petrecute pe scaun si poate duce la afectiuni mai serioase. Cateva sfaturi si indrumari te pot ajuta sa reduci riscurile acestei probleme si sa tratezi durerea ce succeda orele de munca la birou.

 

Cand stai asezat prea multe ore in fata calculatorului, ai nevoie sa te ridici din cand in cand, indiferent de cat de corecta este pozitia in care stai. Expertii recomanda ca la fiecare jumatate de ora sa te misti cel putin 2-3 minute.

 

Cand stai la birou, exista mai multi factori care iti afecteaza zona spatelui:

  • Postura pe scaun
  • Pozitia ecranului calculatorului
  • Inaltimea scaunului
  • Pozitia tastaturii
  • Pozitia mouse-ului
  • Pozitionarea echipamentului de pe birou

 

Ajustarea scaunului pentru a evita durerile de spate

Inaltimea scaunului ar trebui sa fie ajustabila, la fel si cea a spatarului. In mod ideal, spatarul ar trebui sa poata fi miscat independent de restul scaunului, pentru a permite o pozitie cat mai confortabila.

Cand stai asezat, coapsele ar trebui sa formeze un unghi drept sau doar putin aplecat, fata de corp.

Daca scaunul este asezat corect, talpile ar trebui sa stea bine pe podea, dar poti folosi si un suport pentru picioare, daca asta te face sa te simti mai comod.

Regula de baza este ca talpile au nevoie sa fie bine sprijinite pe podea, astfel incat sa-ti sustina spatele.

Una dintre cele mai intalnite cauze ale durerilor de spate, mai ales la locul de munca, este ridicarea sau manevrarea gresita a obiectelor. Invata si foloseste metodele corecte de a ridica si a manevra alte obiecte pentru a preveni durerea de spate.

 

Cateva sfaturi pentru a nu te rani la spate atunci cand ai ceva de ridicat:

  • Adopta o pozitia stabila
  • Tine greutatea aproape de talie
  • Tine-ti spatele cat mai drept
  • Evita rasucirile sau aplecarile laterale
  • Evita greutatile prea mari
  • Obiectele grele se imping, nu se trag
  • Distribuie egal greutatea

 

Ai nevoie de pauze regulate

Ai nevoie sa te ridici atunci cand ai stat prea mult pe scaun. Pauzele scurte si dese sunt eficiente si mai benefice pentru spate decat cele mai lungi.

Acestea le ofera muschilor incordati sansa sa se relaxeze, in timp ce efortul este preluat de alti muschi. Este o buna metoda de prevenire a tensionarii si intepenirii spatelui.

 

Tratarea durerilor de spate

In general, cel mai bun tratament al durerilor implica un grad de activitate si, la nevoie, analgezice.

Desi vei simti nevoia sa stai mai mult in pat, asta nu te va ajuta si poate chiar sa inrautateasca situatia. Cu cat iti imobilizezi mai mult corpul, cu atat muschii tai vor deveni mai slabi si te vor durea mai tare pe termen lung.

In cazul in care durerile de spate devin din ce in ce mai intense este recomandat sa consultati un medic specialist si acesta va va prescrie conduita terapeutica necesara, iar in unele situatii va va recomanda anumite investigatii imagistice pentru identificarea corecta a problemei medicale. 

 

*Articolul are un rol pur informativ și nu substituie consultul medical specializat. Investigațiile imagistice se realizează doar la recomandarea medicului specialist.